Tara centar - Holistički centar u Zagrebu - Tretmani, Edukacija, Yoga

Yoga

Tara centar - Holistički centar u Zagrebu - Tretmani, Edukacija, Yoga

Yoga

Tara centar - Holistički centar u Zagrebu - Tretmani, Edukacija, Yoga

Yoga

Tara centar - Holistički centar u Zagrebu - Tretmani, Edukacija, Yoga

Yoga

Tara centar - Holistički centar u Zagrebu - Tretmani, Edukacija, Yoga

Yoga

Tara centar - Holistički centar u Zagrebu - Tretmani, Edukacija, Yoga

Yoga

Tara centar - Holistički centar u Zagrebu - Tretmani, Edukacija, Yoga

Tara centar - Holistički centar u Zagrebu - Tretmani, Edukacija, Yoga

Yoga

Jedna od najstarijih filozofija na svijetu, svoje korijene vuće iz Vedske filozofije. Kroz različite fizičke vježbe/položaje (asane), vježbe disanja te meditaciju, povezuje materijalno i nematerijalno, fizičko i duhovno, tijelo i um, te na taj način ostvaruje harmoniju i zdravlje. Yoga nije samo skup vježbi za postizanja zdravlja, već daje moralne smjernice te praktične savjete za uravnotežen i sretan život. Zbog toga je možemo opisati kao put osobnog razvoja, kojim mogu kročiti svi, bez obzira na vjeroispovijest i životne odabire.

Ashtanga Vinyasa Yoga

Sistem Ashtanga Vinyasa yoga je najstariji vid dinamične yoge kojeg je mudrac Vamana Rishi zapisao u Yoga Korunti (drevni tekst o nizovima asana te originalnim učenjima o tehnikama i filozofiji). Dinamična yoga bazira se na ravnoteži tijela, uma i duha, te oslobađanju toksina iz tijela. Prilagođena je načinu života zapadnog modernog čovjeka, ne zaboravljujući njene korijene i glavni cilj: put osobnog razvoja.

KAKO IZGLEDAJU YOGA SATOVI U TARA CENTRU:

Svaki naš sat je prilagođen stupnju i mogućnostima naših vježbaća. Satovi su podijeljeni po temama i težini. Iako je baza svih naših satova Dinamična yoga, prema potrebi, služimo se  tehnikama i asanama iz tradicionalne Hatha yoge kako bi našim vježbaćima omogućili što kvalitetniji napredak.

Zagrijavanje:

Svaki sat započinjemo osvještavanjem daha, „pogledom unutra“, nakon toga slijedi zagrijavanje kako bismo probudili tijelo, naročito mišiće uz kralježnicu.

Pozdrav Suncu – Surya Namaskar:

Surya namaskar – Pozdrav suncu je niz asana koje se prakticiraju jedna za drugom povezivajući sa dahom. Svaka asana traje onoliko koliko traje udah ili izdah. Surya  namaskar probuđuje organizam, te aktivira životnu energiju. U svojem dijelu „Yoga Mala“ Sri K. Pattabhi Jois tvrdi da prakticiranje pozdrava suncu može izljećiti sve bolesti, uključivo i one psihičke. „Kako bismo održali tijelo, koje je temelj našeg življenja i naših dijela, čistim i slobodnim od prepreka kao što je bolest, Surya Namaskar i asane su od izuzetne važnosti. Čak štoviše, u suvremenom svijetu, one su neophodne svima, muškarcima i ženama, mladima i starima.“

Postoje različite varijacije Pozdrava suncu, na našim satovima se uglavnom prakticiraju oni iz Ahtanga Vyniasa tradicije.

Asane:

Asane (položaji) koji se prakticiraju na našim satovima ovise o temi i stupnju samog sata. Asane koje se koriste služe za poboljšavanje psihofizičkog zdravlja. Nemoguće je da svatko napravi sve položaje jednako dobro, no cilj nam je probati, dati sve od sebe u granicama koje tijelo dozvoljava, te postići „Stabilan ugodan položaj“.

Pranayama:

Pranayama ili jogijsko disanje je jedan od osam jogičkih principa. Udahom i izdahom omogućavamo pravilnu oksigenizacju svih stanica u tijelu. Izdahom izbacujemo štetne tvari, dok udahom unosimo svijež, čist kisik. Drevni jogiji su otkrili važnost pravilnog disanja i punjenja tijela pranom – životnom energijom prije nekoliko tisuća godina. Osmislili su različite tehnike kojima pospješujemo dah i kontrolu daha.

Drevni jogiji su rekli da je svatko rođen sa određenom količinom udaha i izdaha, sve ovisi kojom brzinom će ih potrošiti.

Meditacija:

Meditacija podrazumijeva tehnike kojima opuštamo, smirujemo i vježbamo mozak. Jedan od osnovnih jogijskih principa  „Yogas citti vrtti nirodah“ – Joga je obustavljanje vrtloga svijesti , nam govori upravo to. U jogi koristimo različite tehnike kojima omogućavamo smiren, okrijepljen i istreniran mozak – svijest.

Savasana:

Svaki joga sat završavamo završnim opuštanjem, u ležećem položaju, tzv.Savasani. Iako zvuči idealno, ovo je jedan od najtežih položaja jer iziskuje potpuno opuštanje, najprije fizičkog, a zatim i mentalnog dijela tijela u stanju potpunog mira. Savasana služi kao odmor nakon vježbanja te da bi naše tijelo kanaliziralo probuđenu energiju u one dijelove gdje mu je to najpotrebnije. Savasana traje nekoliko minuta, nakon čega uz vodstvo učitelja polagano završavamo sat.